عسل شکلاتی

برخی معتقدند کاکائو نخستین بار در تمدن مایای آمریکای مرکزی استفاده شد. بعد هم در قرن شانزدهم، فاتحان اسپانیایی آن را با خود به اروپا بردند و خواص کاکائو باعث شد خیلی زود جای خود را به‌عنوان دارویی مؤثر میان مردم باز کند. حتما می‌دانید که دانه‌های کاکائو را خُرد می‌کنند تا پودر کاکائو به دست بیاید و چربی آن را هم برای کرهٔ کاکائو می‌گیرند. امروزه کاکائو برای نقشی که در تولید شکلات دارد معروف است. اما تحقیقات جدید نشان داده‌اند کاکائو حاوی ترکیب‌های مهمی هم است که برای سلامت انسان مفید هستند.

صنایع غذایی چوپِر برای اولیت بار اقذام به تولید  تهیه عسل شکلاتی کرده است. در کارخانه چوپِر عسل شکلاتی از عسل کاملا طبیعی و ارگانیک به همراه کاکائو خاص تهیه می شود .این نوع شکلات در قاشق های ۱۰ گرمی بسته بندی و با دستگاه های تمام اتوماتیک بسته بندی و در اختیار مشتریان در اقسانقاط کشورهای جهان قرار میگیرد.

لازم به ذکر است که این شکلات با ترکیب با شیر یک شیرکاکائو کاملا طبیعی و سرشار از خاصیت در اختیار شما قرار میدهد.

عسل شکلاتی

خوردن  عسل شکلاتی در دوران بارداری بی خطر است زیرا مزایای آن در چندین مطالعه اثبات شده است اما این نکته نباید فراموش شود که مصرف کافئین در خانم های باردار باید کمتر از ۲۰۰ میلی گرم در روز باشد . شکلات حاوی کافئین است که می ‎تواند در عملکرد بدن شما در دوران بارداری اختلال ایجاد کند. این ماده بر انتقال دهنده های عصبی تاثیر می ‎گذارد و همچنین ممکن است باعث بروز دیابت حاملگی و افزایش وزن خانم باردار نیز بشود و بنابراین، مصرف شکلات در دوران بارداری باید در حد تعادل باشد . مشاهدات حاکی از آن است که مصرف مرتب شکلات سیاه  به همراه عسل چه حاوی سطح بالایی از فلاوانول باشد و چه نباشد، از سه ماه اول بارداری می ‎تواند باعث بهبود عملکرد جفت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code