شیر عسل شکلاتی،یک نوشیدنی دلچسب

در این مقاله درباره خواص ترکیب پودر کاکائو و عسل طبیعی که عسل شکلاتی را به ارمغان می آورد، صحبت میکنیم.این دو ماده هر کدام دارای خواص جداگانه ی بیشماری هستند.

ترکیب این  عسل و پودر کاکائو محصول قدرتمند،خوشمزه و لذیذ،سرشار از خاصیت و یک شیرنی که تآمین کننده انرژی روزانه افراد می باشد را به وجود می آورد.

خواص عسل طبیعی:

عسل حاوی ویتامین ها،آنزیم های کم،آمینواسیدها و مواد معدنی مانند کلسیم،آهن،کلرین سدیم،منیزیم،فسفات و پتاسیم است.به دلیل تمایل این ماده غذایی به PHاسیدی       (۲/۳تا۵/۴)،به کاهش رشد با کتری کمک می کند و خواص آنتی اکسدانی آن باعث حذف برخی رادیکال های آزاد می شود.

چرا باید عسل مصرف کنیم؟

انسان ها از دوران باستان از عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی آن استفاده می کردند .در حقیقت یونانی ها،رومی ها و مصری ها خواص عسل طبیعی را که ارسطو نیز در سال۳۸۴ پیش از میلاد به آن اشاره کرده است ،ثبت کرده اند.حتیحضرت سلیمان گفته است که«پسرم،عسل بخور که برای تو فایده دارد.»

عسل قطعا یکی از نمحصولات قدیمی است که جایگاه خوبی را در دل های مردم از لحاظ شفابخشی طبیعی به دست آورده است.

به وسیله عسل نه تنها میتوان شکر را از سبد غذایی حذف کرد ،بلکه مواد مغذی و سلامتی را میتوان وارد زندگی خود نمود.در ترکیب اصلی آن ،یک قاشق غذا خوری عسل دارای حدود ۶۴ کالری بوده و هیچگونه چربی یا کلسترولی ندارد.

شیر عسل شکلاتی،یک نوشیدنی دلچسب

 پودرکاکائو:

برخی معتقدند کاکائو نخستین بار در تمدن مایای آمریکای مرکزی استفاده شد. بعد هم در قرن شانزدهم، فاتحان اسپانیایی آن را با خود به اروپا بردند و خواص کاکائو باعث شد خیلی زود جای خود را به‌عنوان دارویی مؤثر میان مردم باز کند. حتما می‌دانید که دانه‌های کاکائو را خُرد می‌کنند تا پودر کاکائو به دست بیاید و چربی آن را هم برای کرهٔ کاکائو می‌گیرند. امروزه کاکائو برای نقشی که در تولید شکلات دارد معروف است. اما تحقیقات جدید نشان داده‌اند کاکائو حاوی ترکیب‌های مهمی هم است که برای سلامت انسان مفید هستند.

کاکائو چه به‌صورت پودر و چه شکلات تلخ، می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. نخستین بار جزیره‌نشین‌های آمریکای مرکزی متوجه این خاصیت شدند. آن‌هایی که کاکائو می‌نوشیدند، نسبت به کسانی که از کاکائو استفاده نمی‌کردند، فشارخون بسیار پایین‌تری داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code